söndag 19 september 2010

Okej.. Nu har vi fått veta vad folk tycker om Övnings-Körare.


Åker till Storvreta för o öva på korsningar o infarter o utfarter.
Nedväxlingar etc.
Kommer o svänger in Vänster. Gör en U sväng på vändplan o ska köra iväg igen.
I min kör bana har 4stycken mopeder parkerat o står o snackar mitt i vägen.
Jaha...
Jag stannar en bit ifrån dom o dom vinkar förbi mig.
Men herre.. Jag Övningskör.. Vill inte riskera deras mopeder o hälsenor..
Jag kliver ur bilen o går till dom o frågar om dom ska åka?
-Ahhh Snart.
-Okej, men de e så att jag övningskör o om ni inte flyttar på er kommer jag förmodlingen köra på er. menar inge illa, vill bara ert Bästa.
-Ahhamenvaddåå Du kan ju köra om oss.
-okej,men skulle uppskatta om ni flytta er.
-Mehhhhee fick ja till svar.
Wipps så åkte dom.
Tränade lite fram o tillbaka..

Sen begav vi oss till ett annat "lugnt" ställe, 123 hade jag en Bil i arslet som låg o TUTADE på mig, men vaddå??
Jag har en skylt i bak på bilen som jag hoppades på att folk skulle respektera.
*
Fortsatte o köra Lycklig o Glad över att det faktiskt går bra o jag blir inte stressad.
Känns skönt att jag inte blir stressad av när andra bilar beter sig som Svin.
Och visst hände samma sak igen..
123 Har jag en stor stadsbuss i arslet som vill om till varje Pris.
(körde i 40km på 50 väg,så såå brottom kan han inte ha haft)
Men inte denna heller vart jag stressad,såå skönt.

Efter vi kört på "vanliga vägar" drog vi ner på en grusplan o tränade på nedväxlingar o bromsningar o vad som händer om man råkar göra "fel".
heheee
Jag fick även pröva på o gasa på ordentligt=)Hahaa
Kände även på ABS bromsning.
Men Allt som Allt gick det Super Duper o vi känner oss Nöjda!!
Nu Blir de Blåbär/Hallon Paj.
Mumms!!
Yummiyumm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några Fotspår efter dig... =)