tisdag 10 januari 2012

Gravid Sömnlös Uppsalahem Barnmorskemottagningen Hjärtat

Vi bor ju inom Uppsala Hem, 2 mil utanför Uppsala.
Har under en längre tid försökt hitta en lägenhet närmare stan.
Är tyvärr inte bara vi som vill de, på en lägenhet runt kvarngärdet tex är de minst 500 sökande.
Helt galet vilken bostadsbrist det måste vara.
Nu sitter ju inte vi i sjön,
 men skulle tycka det vore skönt att komma närmare City!!
Om vi står i kö i något/några år till, så är det nog vår tur sen!!

Har en Liten Bebbe i Magen som tvär vägrar vara lugn i Magen!! 
Full Rulle hela dagarna!!
Är hel härligt att känna o SE magen buffa runt.
*
..Men..
Sen några veckor tillbaka har det blivit lite lätt jobbigt om Nätterna.
Så fort jag lägger mig ner på kvällarna börjar det härjas Ordentligt!!
Hickar
Vilar sitt "Lilla" huvud mot Urinblåsan (kissar varannan timme)
Gnussar sina Små söta fötter mot min magsäck (halsbränna)
"Fastnar" med fötterna bakom revbenen
-Plus alla Sammandragningar jag får under en natt-
Puhhh dom är inte o leka med.
*
Det rör Sig som sagt ordentligt i magen på nätterna.
Speciellt när jag lägger mig på Sida.
Spelar ingen roll vilken sida jag ligger på, det sparkar o bökar Rejält.
Ryggläge då?
Njee då blir jag "åksjuk" illamåendet och yrslig till tusen.
*
Har prövat många sätt o få det bekvämt om nätterna.
Extra kuddar, extra täcken mm
Slutar oftast med att Jag sitter upp o Sover =)
Funkar ju faktiskt de också!!
*
Har förstått NU, det många pratat om
(att nätterna kan vara väldigt jobbiga)
Många Säger PASSA PÅ ATT SOV NU
- Innan Bebben kommer-
hahahaa

Tur att jag är hemma med Graviditetspenning
 (Havandeskaps-penning)
så vi har dagarna o försöka ta igen oss på!!
Skulle Aldrig funka att jobba när man sover max 2-3 timmar sammanlagt per natt.
*
Ni som har vart Gravve? Har ni något tips på vad jag kan göra?! =)
Blir det här en bebbe som kommer vara vaken på dagar & Nätter även sen..
När ska den då sova?!
=)

I vilket fall är jag Överlycklig att vi har detta lilla troll i Magen!!
Vi Längtar som tusan efter Dig Lilla Pyret.
Hur kommer du se ut
Hur små kommer dina rara fötter vara
Hur underbart kommer du dofta
-Inte många veckor kvar nu tills vi får se ditt vackra Ansikte-
*
*
Jag gick först uppe på Årsta Bm mottagning.
Av många anledningar bytte jag mottagning, till Barnmorskemottagningen Hjärtat som ligger centralt i
Uppsala City!!
Måste ju vara Änglar från ovan som jobbar där!!
Hur Gulliga och Rara som helst!!
Liten och personlig mottagning
Många avstår från att gå på Föräldrar utbildning som erbjuds under en graviditet.
Både Jag o Johan Rosar det!! verkligen Toppen!
Vi har lärt oss sååå himla mkt om bla
förvärkar, förlossning, baby skötsel, vad händer efteråt, att vara en bra Partner åt båda håll!!
Dessa utbildningstillfällen har förhoppningsvis gjort mig o Johan säkrare inför vad som komma skall.
Om ni någon gång ska överväga en BM- mottagning,
rekommenderas denna STARKT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några Fotspår efter dig... =)