tisdag 19 oktober 2010

NTF Konsument - Frågor och svar - Hur kör man i rondell?

(Har haft sånt duktigt o braigt tålamod med alla mina medtrafikanter under min första månad som övningskörare. Inte blivit stressad över att dom ligger i Arlset på mig fast jag håller hastigheterna till punkt o pricka. men ikväll tog mina känslor över)
Gahhh
Vilka otroligt Idiotiska Förare det finns i Uppsala..herre..
Övningskörning skylt på bilen Aha..
Då ska jag försöka köra om till vilket pris som helst, Så snabbt som möjligt.
Gärna i en rondell också.. skit i att övnings köraren blinkar att hon ska ut.. hinner ju före.
Bara så du vet lilla bilist.. blev jag väldigt rädd,arg o ledsen över att det ska vara sånt jäkla temperament i trafiken. Fyyy :( Snabbt ska de gå.. inte lite snabbt utan Skit snabbt.
När Johan skrek AKTA de kommer en bil brevid,valde jag inte o försöka gasa på o hinna, utan jag drog ett varv till i rondellen.
*
*
"Jag önskar fullständig information om hur man kör i en rondell.
Svar:
Placering
Skillnaden mellan en vanlig vägkorsning och cirkulationplats är att vägen runt rondellen är enkelriktad med till- och avfarter enbart från höger och varje sväng ut från cirkulationsplatsen betraktas som en högersväng.

Har cirkulationsplatsen flera körfält så kan man för körning rakt fram använda höger eller vänster körfält. Om man ska svänga till vänster är det lämpligast att välja vänster körfält och byta till höger körfält strax innan man ska köra ut från cirkulationsplatsen. Om man lämnar cirkulationen från vänster körfält, måste man vara mycket uppmärksam på fordon i höger körfält, som tänker fortsätta att köra i cirkulationen!
LÄS DETTA EXTRA EN GÅNG FÖR ALLA....*Arg*

Vissa cirkulationsplatser har anvisningar om placering genom vägmarkering eller vägmärke och dessa anvisningar är man skyldig att följa."
------------------------------------------------------------------------------------------
Känns skönt o veta att det inte var jag som gjorde fel i denna situation,
utan den som Har körkort.
Fantastiskt Bra gjort!!
Hoppas du han till de som du hade så otroligt bråttom till =)
Resten av körningen gick galant, väldigt klurigt o ovant att köra i ösregn,blåst o mörker.
Men träning träning ger ju färdighet!!
//
PS: Om ni är ute o kör i rondeller.. o det kommer en övningskörare.
kör som man ska, gina inte o ha inte så bråttom i trafiken.
Lovar att den som övningskör uppskattar det Jätte mycket.
För vi måste lära oss Rätt inte göra som "alla andra"
TACK för mig, nu blir det Sängen!!
*
Jag är faktiskt väldigt "glad" över att såna här situationer uppstår, de e ju då man verkligen förstår o får lära sig hur det kan gå. =)
Always look on the bright side of Life =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några Fotspår efter dig... =)